در پرونده «هوش مصنوعی»، تلاش خواهیم کرد مخاطب را با دنیای جدید هوش مصنوعی و نسلهای بعدی رباتها آشنا کنیم. این بار به سراغ تیم رباتهای خدمتکار رفتهایم!
نسلهای بعدی هوش مصنوعی در راه است. از این شماره در پرونده «هوش مصنوعی»، تلاش خواهیم کرد مخاطب را با دنیای جدید هوش مصنوعی و نسلهای بعدی رباتها آشنا کنیم.
در عصر حاضر، فناوری هوش مصنوعی به یکی از محورهای اساسی تحولات جهانی تبدیل شده است. این تحولات نهتنها در عرصه تکنولوژی، بلکه در حوزههای فرهنگی و اجتماعی و تمدنی نیز تاثیرات عمیقی برجای گذاشته است.
هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوریهای محوری قرن بیست و یکم، گرچه فرصتهای بیشماری را برای بشر به ارمغان آورده، اما همچنان در حال توسعه و پیشرفت است و نیازمند زمان و تلاشهای بیشتر برای رسیدن به کارآمدی و اثربخشی واقعی است.
تهران و شهرهای بزرگ کشور، بهجای تزاحم و شلوغی فعلی، به کمک فناوریهای نوین میتواند رفاه و آسایش شهروندان را فراهم نماید. در این یادداشت به چگونگی حل معضل «پارک کردن خودروها» در شهرهای بزرگ پرداختیم؛ حل این معضل با کمک فناوریهای نوین، در کوتاهمدت میسر و ممکن است.
شرکت جنرال موتورز (GM) در حال توسعه سامانهای پیشرفته بوده که به رانندگان اجازه میدهد تا بدون نیاز به نگاه کردن مسیر و بدون استفاده از دست، خودرو را هدایت کنند.
چگونه میتوانیم با بهرهگیری از علوم شناختی و دانشهای نوین، بهترین تصمیمات و سیاستگذاری را برای سازمان خود داشته باشیم وآن را به یک سازمان متعالی و شکوفا تبدیل کنیم؟
بسیاری از افراد، «هوش مصنوعی» را با «هوشمندسازی» اشتباه میگیرند؛ حال آنکه فونداسیون، دادهها، روشها، منطق محاسبه، نتایج و غیره، بکلی در هوشمندسازی و هوش مصنوعی متفاوت است.
پس از تفکر در عمق مساله جمعیت و با شناخت ابعاد آن، روشن میشود که مسیر انحصاری برونرفت از این چالش، تکیه بر «مدیریت استراتژیک دانش» و سپس بهکارگرفتن «هوش مصنوعی» است.